2017. április 12., szerda

Márványos - meggyes kuglóf

Most, hogy tavaszi szünetem van, végre tudok kicsit a bloggal is foglalkozni és sütni néhány finomságot! :) Már napok óta agyalok rajta, hogy mi legyen, úgyhogy felütöttem a legújabb receptes könyvemet a 'Mennyei sütemények, csodás desszertek'-et és körülnéztem benne. Találtam is egy szuper kuglóf receptet, amit kicsit átdolgoztam és úgy született meg a lent látható végeredmény. Amióta pedig megvan a szilikon formám mindig ilyen szépséges lesz a kuglófom, úgyhogy mindenkinek csak ajánlani tudom a beszerzését! ;)


Hozzávalók:

  • 300g finomliszt
  • 1 csomag sütőpor
  • egy csipet só
  • 250g margarin
  • 100g kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • egy citrom lereszelt héja
  • 4db egész tojás
  • pár evőkanálnyi tej
  • 2 evőkanálnyi cukrozatlan, holland kakaópor
  • fél üveg meggybefőtt


Elkészítés:
A lisztet összeszitálom a sütőporral és hozzáadom a csipet sót. A puha margarint robotgéppel kihabosítom a kristálycukorral és a vaníliás cukorral, majd hozzáreszelem a citromhéjat is. A tojásokat feltöröm és egyesével, folyamatos keverés mellett adom hozzá a kihabosított margarinhoz. Ha ezzel megvagyok kanalanként hozzádolgozom a lisztet is és ha túl keménynek érzem már a tésztát egy kis tejjel lazítom. Ha teljesen simára és csomómentesre dolgoztam a géppel a tésztát kb. a felét átszedem egy másik tálba és félreteszem. A tálban maradt tésztához hozzászitálom a kakaóport és alaposan elkeverem benne. Végül nem maradt más hátra, mint a kuglóf-formába tölteni a tésztát, én kanalanként felváltva rakosgattam bele a sima és a kakaós tésztát, aztán a spatulával kicsit össze is kevertem őket, hogy szép márványos legyen majd. Közben ne felejtsük el a meggyeket sem beleszórni és kissé a tésztába nyomogatni!
180fokra előmelegített, légkeveréses sütőben kb. 50perc alatt sül készre, de mindenképpen ellenőrizni kell tűpróbával és félidőnél érdemes egy sütőpapírral letakarni! Langyosan már szépen kiborítható a formából is!

Puszi, Dóri




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése