2016. szeptember 17., szombat

Pudingos - szilvás pite

Ezt a receptet még néhány hete láttam egy sütis oldalon és nagyon megtetszett, mert ilyen pudingos pitét még sosem csináltam. Aztán pont jól jött ki, hogy Anyu szilvalekvárt főzött mert maradt egy csomó szilva és abból el is tudtam készíteni. Azt tudom mondani róla, hogy nagyon-nagyon finom lett, itthon mindenkinek ízlett, viszont kellett neki egy éjszaka pihenés a hűtőben, hogy a puding ténylegesen megkössön és rendesen lehessen szeletelni. Mondjuk szerintem megéri a várakozási időt, próbáljátok ki Ti is! ;)



Hozzávalók:
                    a tésztához:

  • 600g liszt
  • 400g margarin
  • 200g porcukor
  • 2 tojássárgája
  • 1-2 evőkanálnyi tejföl
  • egy csomag vaníliáscukor
  • fél citrom reszelt héja
  • egy csipet só
                  
                     a töltelékhez:
  • 1-1,5kg szilva (én 1,5kg-ot használtam, de ha ti kevesebb töltelékkel szeretitek, akkor elég csak 1kg-ot használni hozzá)
  • egy pici víz
  • kristálycukor (ízlés és a szilva édessége szerint)
  • egy csomag vaníliáscukor
  • fél citrom reszelt héja
  • fahéj
  • 2-3 csomag vaníliás pudingpor 

Elkészítés:
Az omlós tésztához a margarint elmorzsolom a liszttel, majd hozzáadom a porcukrot, a vaníliás cukrot, a 2 tojássárgáját, a tejfölt, a reszelt citromhéjat és egy csipet sót. Gyors mozdulatokkal összegyúrom a tésztát, majd cipót formálok belőle, folpackba csomagolom és a hűtőbe teszem pihenni legalább fél órára. Az omlós tésztáról és készítéséről részletesebben itt olvashattok.
Amíg a tészta hűl elkészítem a tölteléket. A szilvákat alaposan megmosom, kimagozom, majd negyedekbe vágom és egy nagyobb lábasba rakom. Egy nagyon pici vizet öntök rá, csak hogy ne égjen le az alja, majd kis lángon felrakom főni. Közben hozzáadom a kristálycukrot, a vaníliáscukrot, a reszelt citromhéjat és a fahéjat. Én azt javaslom ezt mindet ízlés szerint adagoljuk és közben kóstoljuk meg többször! Amikor a szilva már félig megfőtt és lekvár-szerű kezd lenni a pudingport kevés vízzel csomómentesre keverem, majd a szilvához öntöm. Hagyom hogy még egyet "rottyanjon", majd leveszem a tűzről és hagyom kihűlni.
A tésztát kiveszem a hűtőből, majd lisztezett munkalapon egyenletesen kinyújtom a 2/3-ad részét. A tésztalapot óvatosan felgörgetem a nyújtófára, majd a kb. 30x40cm-es tepsibe terítem, úgy, hogy a tepsi oldalait is kibélelem vele. A tepsi pereménél túllógó széleket levágom. Az elkészült tölteléket egyszerűen csak beleöntöm a tésztával kibélelt tepsibe, majd elegyengetem benne, Aztán fogom a maradék tésztát is, a megfelelő méretűre nyújtom és befedem vele a tölteléket. A tetejét alaposan megszurkálom, hogy a gőz távozni tudjon, majd megkenem felvert egész tojással. A kenés után jön a díszítés! :) Fogok egy villát és a hátuljával egyenletesen keresztbe karcolgatom a tésztát, mindkét irányból így szép "kockás" lesz. 180fokra előmelegített légkeveréses sütőben aranybarnára sütöm. Mindenképpen hagyjátok teljesen kihűlni, különben nem lehet rendesen szeletelni!

Puszi, Dóri




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése