2015. július 2., csütörtök

Fényképes beszámoló a cukrász vizsgámról - avagy cukrász lettem! :)

Ha figyeltetek elcsíphettétek már egy-egy korábbi bejegyzésben és a blog facebook oldalán is, hogy az elmúlt hetekben gőzerővel készültem az utolsó, gyakorlati cukrász vizsgámra. Hétfőn sikeresen teljesítettem is a vizsgát, kedden pedig már a kezemben tartottam a bizonyítványomat, mint frissen végzett cukrász! :)) Nagyon-nagyon örülök, hogy végül belevágtam ebbe az egészbe, mert élveztem minden egyes percét és rengeteg mindent tanultam! Persze még messze nem tudok mindent, de legalább már megvan az alap, amire a későbbiekben majd lehet építkezni...
Most egy kis beszámolót hoztam erről a gyakorlati vizsgáról, és néhány képet az általam elkészített sütikről! :) 


A cukrász gyakorlati vizsga 7 órán keresztül zajlott. Reggel a vizsgabizottság előtt kihúztuk a tételeinket, melyek mindegyike 4 termékből állt: egy uzsonnasütemény, egy kikészített sütemény, egy különleges cukrásztermék és a dísztorta. A tétel kihúzása után pontos munkatervet kellett készítenünk, hogy a 7 óra alatt az egyes részfeladatokat milyen sorrendben, mennyi idő alatt fogjuk elvégezni. Ez igazából egy nagyon hasznos dolog volt, én már előtte itthon is végiggondoltam az egyes tételek munkaterveit, hiszen ahhoz, hogy ennyi terméket egyszerre, időre elkészítsen az ember pontos és folyamatos munkára van szükség. Tehát például ki kellett találni, hogy amíg az egyik tészta sül, addig kikeverem a másiknak a krémjét vagy amíg összedermed a torta addig feldíszítem a másik sütit stb. A munkaterv után a termékek közül még ki kellett választani egyet, melynek elkészítését vázlatosan a választott idegen nyelven kellett leírni. Mindezek után nekiláthattunk a munkának! 
Az én tételemben a következők szerepeltek: Gyümölcsös blundel, Bohém csemege, Mézgrillázs bonbon és a dísztorta. Ez egy viszonylag nehéz tételnek számított, a korábbi vizsganapokon voltak akik el is úsztak vele, hiszen a blundel tészta elkészítése sok időt vesz igénybe. Így miközben a mogyorót pirítottam a sütőben a bonbonhoz neki is láttam a blundel begyúrásának. A tésztát ezután pihentetni kellett, ez idő alatt tovább haladtam a bonbonnal: összeaprítottam hozzá a kandírozott gyümölcsöket és a megpirított magvakat is, majd elkészítettem hozzá a doboscukrot, ami az egészet "összetapasztja". Míg a bonbon dermedt elkezdtem becsomagolni a vajat az előzőleg begyúrt tésztába, majd a hajtogatásának is nekiálltam. A hajtogatások között ismét pihentetés következett, így gyorsan elkészítettem a Bohém felvertjét... Nem szándékozom végigírni a továbbiakat, de ezek után már el lehet képzelni, hogy egy pillanatra sem volt megállás a 7 óra alatt, párhuzamosan csináltam az összes terméket. Amikor készen lettünk egy-egy termékkel akkor azt ki kellett tálalni, majd kivinni a vizsgabizottság asztalára. A nap végére megtelt az asztal, és míg értékelték a munkáinkat nekiláthattunk a takarításnak. Ezután ismét behívtak bennünket és elmondták az eredményeket valamint az értékelést. Az én termékeim összességében rendben voltak, bár a Bohémnál megjegyezték, hogy nem teljesen azonos méretű minden egyes kocka, a tálalást viszont jónak találták. Végül egy jeles (5) osztályzattal zártam a napot, nagyon fáradtan, de annál boldogabban! :)

Puszi, Dóri










6 megjegyzés:

  1. Gratulálok, sok sikert kívánok Neked a továbbiakban.

    VálaszTörlés
  2. Szia! Nagyon örülök, hogy rátaláltam a blogodra! Őszinte érdeklődéssel olvasom a bejegyzéseidet, ugyanis én is most júliusban vizsgáztam (ráadásul ahogy nézem ugyan abból a tankönyvből tanultunk). Én is hasonlóan érzek, hogy bár jelentős tudás birtokosai lettünk, ez egyenlőre arra elég, hogy láthassuk mennyi mindent kell még megtanulni :-) Mostantól rendszeres olvasód leszek, és ha nem bánod, időnként konzultálnék Veled egy-egy rázósabb témában. Előre is kössz! Sok sikert Neked! -> Pál Sándor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sziaa! Sok szeretettel üdvözöllek a blogon, én is örülök, hogy idetaláltál! :) Gratulálok a vizsgához is! Persze, nyugodtan írj ha kérdésed van, mindenképpen megpróbálok rá válaszolni! Neked is további sok sikert! :) Üdv.: Dóri

      Törlés