2015. július 23., csütörtök

Szedres limonádé szelet

A nagy meleg ellenére sem tudok leállni a sütögetéssel, de ha már így van, akkor igyekszem könnyű, gyorsan elkészíthető sütiket kipróbálni. Ezt a limonádé szeletet most csináltam először és egyszerűen IMÁDOM! Annyira nyárias, isteni rajta a citromkrém, a szeder a tetején pedig már csak a ráadás! A receptet még a Street Kitchen oldalán láttam, videó formájában, ha gondoljátok meg is nézhetitek itt ! :) Változtattam kicsit az omlós tészta arányain, hogy meglegyen a tanult 3:2:1 arány, valamint az egész receptet picit a saját tepsim méretéhez igazítottam. Az eredeti receptben áfonyával van megszórva, azonban nálunk most szeder-dömping van a kertben, úgyhogy inkább azt használtam! :)



Hozzávalók: a tésztához: (30x40-es tepsihez)

  • 300g liszt
  • 200g margarin
  • 100g porcukor
  • egy tojássárgája
  • egy csipet só
                    a citromkrémhez:
  • 200g kristálycukor
  • egy csomag vaníliás cukor
  • 5 egész tojás
  • 3 egész citrom reszelt héja
  • 3 egész citrom kifacsart leve (kb. 150ml)
  • 6 evőkanálnyi liszt
+ sok-sok szeder a tetejére


Elkészítés:
Először az omlós tésztát készítem el, amihez a kimért, átszitált lisztet gyorsan elmorzsolom a margarinnal, majd hozzáadom a porcukrot, a csipet sót és a tojássárgáját és tésztát gyúrok belőle. Ezután cipóvá gyúrva lehet a hűtőben pihentetni, majd méretre nyújtani, de mivel most olyan meleg van, hogy nagyon olvad a tésztában lévő margarin így nem akartam ezzel bajlódni. Egyszerűen csak fogtam a nagyjából összeállt tésztát és szépen egyenletesen a tepsibe nyomkodtam. Sütőpapírra nincs szükség, mivel a tészta magas zsiradéktartalmú, így tuti nem fog a tepsibe ragadni! Egy villával alaposan megszurkálom, majd 180fokra előmelegített, légkeveréses sütőben elősütöm, épp, hogy csak egy kis színt kapjon. 
Amíg a tészta sül összeállítom a krémet. Ehhez egyszerűen csak összekeverem a cukrot, a vaníliás cukrot, az egész tojásokat a citromhéjat, a citromlevet és végül a lisztet, majd ha készen van a tészta az egészet ráöntöm a tetejére. A szedret megmosom és alaposan megszórom vele a sütit. Ezután még 15-20 percre visszarakom a sütőbe és kéész! Természetesen meg kell várni míg teljesen kihűl, aztán mehet rá esetleg még egy kis porcukor és már ehetjük is! :)

Puszi, Dóri




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése