2015. július 20., hétfő

Rizs chips

Igen, jól olvastátok a címben, ez a chips valóban rizsből készült. És, hogy mit tud még? Először is nagyon finom, aki a tortilla chipset szereti, annak ez is be fog jönni, mert szerintem hasonló az ízvilága. Egészséges, ugyanis mindenféle tartósítószer, mesterséges ízfokozó, színezék és E-szám mentes. Gluténmentes, ezért az erre érzékenyek is bátran fogyaszthatják. Ugyan a rizsnek elég magas a szénhidráttartalma és a kalóriaértéke is, de biztos vagyok benne, hogy még így is jóval lightosabb mint a hagyományos burgonyachips, hiszen sokkal kevesebb zsiradékot tartalmaz.
Egyébként a receptet még tegnap találtam a neten és annyira megtetszett, hogy még ma elkészítettem. Voltak kételyeim azzal kapcsolatban, hogy ebből valóban chips lesz, de végül még a kisöcsémet is meggyőzte, aki elég nagy chips-evő. Próbáljátok ki ti is, és írjátok meg, hogy sikerült! :)



Hozzávalók:

  • 150g rizsliszt
  • 150g víz
  • egy evőkanálnyi olívaolaj
  • egy csipet só
  • egy csipet őrölt bors

Elkészítés:
Ha be tudtok szerezni rizslisztet, akkor egyszerűen csak mérjétek ki egy keverőtálba. Ha nem, az sem baj, nekem sem volt itthon. Csak fogtam a sima, szemes rizst, több részletben finomra őröltem a kávédarálóban, majd átszitáltam és már kész is a rizsliszt! ;) Ezután hozzáadom a vizet, az olívaolajat és az ízesítőket, majd simára keverem. Egy sütőlemezt vékonyan kikenek olívaolajjal, majd egy evőkanál segítségével kisebb korongokat adagolok ki a masszából. Fontos, hogy a masszát folyamatosan keverjük fel, hiszen a lisztes rész egy idő után leülepedik és elválik a víztől! A sütőt 200fokra melegítem elő és chipsek mindkét oldalát aranybarnára sütöm. Ez kb. 10 percet vesz igénybe, félidőnél átfordítva a korongokat!

+tipp: Mindenképpen kínáljatok mellé valamilyen szószt/mártást, hiszen csakúgy mint a tortillának elég semleges az íze! Nagyon finom hummusszal, salsával, pestoval vagy akár sima ketchuppal is! :)

Puszi, Dóri





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése