2014. szeptember 7., vasárnap

Cukkinis - ricottás lepény

Mondhatnánk úgy is, hogy ez a paradicsomos-ricottás pite gyors verziója, egy kicsit másképp. :) Igazából azért született meg a recept, mert valamit ki kellett találnom a maradék ricottára... Az omlós tésztát, kész leveles tésztára cseréltem, méghozzá a már kinyújtott, sütőpapírba feltekert fajtára -így még gyorsabb-, erre készítettem egy zöldfűszeres ricotta krémet, a tetejére vékony cukkini szeleteket fektettem és jól megszórtam sajttal. Szerintem nagyon finom lett, gyors, könnyű vacsorának tökéletes! :)



Hozzávalók:

  • 1 csomag kész levelestészta
  • 300g ricotta
  • 2 tojás
  • 2 evőkanál tejföl
  • zöldfűszerek (én most snidlinget, bazsalikomot és kakukkfüvet használtam)
  • só, bors
  • egy csipetnyi szerecsendió
  • egy kisebb, zsenge cukkini (én most a sárga fajtát használtam)
  • némi reszelt sajt
  • olivaolaj

Elkészítés:
A tésztával nincs túl sok dolgom, kicsomagolom, a sütőpapírral egy tepsibe terítem és a széleit picit felhajtogatom, hogy a krém majd ne folyjon ki. A krémhez összekeverem a ricottát, a tojást, a tejfölt, majd ízesítem a zöldfűszerekkel, a szerecsendióval, sóval, borssal. Ha kész ráöntöm a tésztára. A cukkiniből egy zöldséghámozó segítségével hajszálvékony szeleteket vágok, amiket sózok, borsozok, majd elterítem őket a ricottás tölteléken. A tetejére locsolok még egy kis olivaolajat is, majd 180fokra előmelegített sütőben addig sütöm amíg a cukkini szeletek kezdenek pirulni, ekkor kiveszem, megszórom a sajttal és visszítéve aranybarnára sütöm.

Puszi, Dóri 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése