2015. november 1., vasárnap

Birsalma kompót

A birsalmának éppen most van szezonja, nálunk a családban pedig nagy népszerűségnek örvend, így ilyenkor szoktam az új birsalmás süti-receptekkel kísérletezgetni, valamint ezt az örök klasszikus kompót verziót is nagyon gyakran elkészítjük, anyukám vagy én magam. :) A fűszerekkel megbolondítva isteni illata és íze van, ráadásul nagyon hamar elkészül, pár perc főzési idő elegendő neki! Készítsétek el ti is, biztosan ízleni fog! :)



Hozzávalók:
  • pár szem érett, sárga birsalma
  • víz
  • kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • őrölt fahéj vagy fahéjrúd
  • szegfűszeg
  • reszelt citromhéj

Elkészítés:
Először a birsalmákat készítem elő, meghámozom őket, kivágom a magházukat vagy az esetleges rossz részeket, majd vízben jó alaposan átmosom a darabokat. Ezután előveszek egy közepes méretű lábast és belekockázom a gyümölcsöket. Annyi vízzel engedem fel, hogy teljesen ellepje, de ez igazából attól is függ, hogy mennyi levet szeretnénk hozzá. Nyugodtan lehet többel is és akkor a maradékot, mint szörpöt pici vízzel felhígítva meg lehet inni! Most jön a fűszerezés, ez is csak úgy érzésre: pár szem szegfűszeg, egy-két teáskanálnyi őrölt fahéj vagy egész fahéjrúd, és kb. egy fél citrom lereszelt héja. Én szoktam bele tenni még egy csomag vaníliás cukrot és pár evőkanálnyi kristálycukrot is, ennek mennyisége szintén az ízlésetekre van bízva, én is kóstolgatom közben és ha kell még rakok hozzá.
Kb. 15perc alatt puhára fől, nem érdemes nagyon ott hagyni, mert tényleg hamar megpuhul és könnyen szét is főhet. Szerintem langyosan az igazi! :)

Puszi, Dóri




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése