2015. január 10., szombat

Brokkolis pite

Már nagyon régóta tervezem felrakni ezt a receptet a blogra, mert nagy kedvencem! :) Az egyetlen dolog ami eddig ebben megakadályozott, hogy megettük mire lefotóztam volna, annyira finom! :D Most végre sikerült lecsapnom egy szeletre, úgyhogy elhoztam nektek a receptet a képekkel együtt. Egyébként mi viszonylag sokszor készítjük el itthon, főleg anyu és én szeretjük, a fiúkat még nem sikerült rávenni, gyanítom a brokkoli miatt... :D Persze lehet kísérletezgetni más zöldségekkel, különböző sajtokkal vagy ha raktok egy kis pestót a tésztára úgy is isteni! Napokig eltartható, finom marad és egyáltalán nem szárad ki, tökéletes vacsorára! :)



Hozzávalók: a tésztához:

  • 300g liszt
  • 125g olvasztott margarin
  • 175g tejföl + egy kicsi a kenéshez
  • 1 egész tojás
  • 2 tojássárgája
  • 50g reszelt sajt
  • fél csomag sütőpor
  • 1 kiskanál só
  • őrölt bors
  • szerecsendió
                   
                   a tetejére:
  • egy rózsa brokkoli
  • kevés tejföl/pesto
  • reszelt sajt

Elkészítés:
Először a brokkolit készítem elő. Rózsáira szedem, megmosom, majd sós vízben félpuhára főzöm, ezután leszűröm és hagyom kihűlni.
A tészta összes hozzávalóját összegyúrom egy nagy tálban, majd cipót formázok belőle. Ha gondoljuk lehet picit a hűtőben pihentetni, de nem feltétlen szükséges. A cipót enyhén lisztezett munkalapon kb. akkorára nyújtom ki mint a piteforma. A piteformát kivajazom és kilisztezem, majd belefektetem a kinyújtott tésztát és alaposan belenyomkodom, elegyengetem benne.
A tészta tetejét megkenem egy kevés tejföllel vagy pestoval... vagy mindkettővel és rárakosgatom a brokkolikat. Végül alaposan megszórom sajttal, majd 180fokra előmelegített, légkeveréses sütőben kb. fél óra alatt aranybarnára sütöm.

Puszi, Dóri





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése