2015. január 4., vasárnap

Muesli bars

Sokszor van úgy, hogy az ember óriási rohanásban van. Nincs idő reggelizni, aztán ki sem látszunk a munkából, ebédszünet vagy van, vagy nincs, majd délután fáradtan hazaesve eszünk először normálisan, addig csak mindenféle nasival tömjük magunkat. Erre nagyon jó alternatíva egy finom müzliszelet, persze nem a bolti, ne áltassuk magunkat, azok tele vannak cukorral és mindenféle adalékanyagokkal, úgyhogy így már kevésbé egészségesek. Viszont létezik házi változat is, amit nagyon egyszerű megcsinálni, ízlésünk szerint variálhatjuk benne a különböző magokat, aszalt gyümölcsöket és méz hozzáadásával még a cukrot is mellőzhetjük. Egy-egy ilyen szelet szuperegészséges, tele van rostokkal, vitaminokkal és ásványi anyagokkal valamint rengeteg energiát ad, úgyhogy mindenképpen érdemes beépítenünk az étrendünkbe.
Korábban nagy sikere volt a blogon az egészséges/diétás finomságoknak, úgyhogy remélem ez a recept is tetszeni fog nektek! :)



Hozzávalók:
Semmiképp sem szeretnék grammra pontos arányokat és kötelező hozzávalókat megadni, mert ebben tényleg az a lényeg, hogy a saját ízlésünk szerint készítsük el és variáljuk! :) Én kb. 200g szárazanyagot (magok, gabonák, aszalt gyümölcsök) kevertem be, amihez 2 evőkanál mézet adtam. Nekem volt benne:

  • zabpehely
  • kukoricapehely
  • búzakorpa
  • lenmag
  • tökmag
  • mandula
  • aszalt sárgabarack
  • aszalt vörösáfonya
  • aszalt szilva
  • mazsola

Elkészítés:
A szárazanyagokat összekeverem egy kisebb tálban, hozzáadom a mézet és egy sütűpapírral bélelt formába öntöm a keveréket. Én egy kicsi, hosszúkás formát választottam ami eleve olyan széles volt, mint amilyen hosszú müzliszeleteket akartam, így csak keresztbe kellett elvágnom amikor kisült. Javaslom, hogy ti se rakjátok túl nagy formába, ha nem nagy adagot csináltok, legyen legalább 2-3cm vastag a szelet, úgy finom! ;) Amikor a keverék a formába került jól le kell nyomkodni, legyen jó tömör, ha nedves kézzel csináljátok nem fog a kezetekre ragadni az egész! Ezután 160fokra előmelegített légkeveréses sütőben kb. 15-20perc alatt aranybarnára sütöm. A szeleteléssel mindenképpen várjátok meg míg kihűl és picit "megszilárdul"!

Puszi, Dóri








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése