2017. május 15., hétfő

Rebarbarás - epres morzsaszelet

Tavaly már írtam róla Nektek, hogy ültettünk a kertünkben egy kisebb tő rebarbarát, ami szépen nő, és úgy tűnik évről-évre egyre több termést ad majd. Úgyhogy, amikor gondolkodtam, hogy milyen sütit süssek ez adott volt, valamint vettem hozzá még egy doboz epret, mert abból baj nem lehet. Valami nagyon egyszerű, gyorsan elkészíthető süteményt szerettem volna, így született meg ez az omlós tésztás, gyümölcsös töltelékes, a tetején ropogós zabpehely-morzsás szelet. Nagyon finom lett, tényleg csak ajánlani tudom, és persze bármilyen más gyümölccsel is működik, már látom magam előtt, ahogy nyáron sárgabarackkal készítem... :)



Hozzávalók: (egy kb. 30x23-as méretű tepsihez)
 a tésztához:
  • 240g liszt
  • 160g margarin
  • 70g porcukor
  • egy csomag vaníliás cukor
  • egy csipet só
  • fél citrom lereszelt héja
  • 2 tojássárgája

a töltelékhez:
  • 4 kisebb szál rebarbara
  • 1 doboz eper
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 2-3 evőkanálnyi kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 1 egész citrom lereszelt héja

a morzsához:
  • 70g margarin
  • 50g finomliszt
  • 35g kristálycukor
  • 70g zabpehely

Elkészítés:
Először az omlós tésztát készítem el. A hideg margarint elmorzsolom az átszitált liszttel, majd hozzáadom a porcukrot, a vaníliás cukrot, a csipet sót, a citromhéjat és a tojássárgákat is. Pár mozdulattal összegyúrom a tésztát, cipót formálok belőle, folpackba csomagolom és legalább egy fél órára a hűtőbe teszem pihenni. 
Ha letelt a fél óra kiveszem a tésztát a hűtőből és lisztezett munkalapon közepes vastagságúra nyújtom. A kinyújtott tésztát a tepsibe terítem, az esetleges túllógó szélekkel kipótolom a hiányzó részeket ha vannak, majd alaposan megszurkálom egy villával. 
A rebarbarát megmosom, megpucolom majd feldarabolom, az epret szintén megmosom és közepes darabokra vágom. Egy tálban összekeverem a gyümölcsöket a vaníliás cukorral, a kristálycukorral, a pudingporral és a citromhéjjal, majd az egészet a tepsiben lévő pitetésztára terítem és elegyengetem rajta. 
A sütit egyenlőre még a morzsa nélkül 180fokra előmelegített, légkeveréses sütőbe rakom kb. 10percre, addig elkészítem a morzsát, majd azt is rászórva aranybarnára sütöm. Ha kihűlt szépen szeletelhető.

Puszi, Dóri




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése