2014. augusztus 29., péntek

Gyömbéres cukkini lekvár

Amikor először olvastam erről a receptről magam sem hittem el, hogy ez finom lehet vagy, hogy egyáltalán lekvárt lehet főzni ebből a zöldségből, pedig de! Még tavaly, amikor óriási mennyiségű cukkini kezdett felhalmozódni a kertünkben kutattam a receptek után és akadtam rá erre, majd a kezdeti kételkedések után elkészítettem és örömködtem, hogy néhány cukkinivel megint kevesebb lett. :D Magát a lekvárt megcsinálni nem túl bonyolult, az íze mégis nagyon különleges, ezért aki kicsit is vevő az újdonságokra mindenképpen készítse el! :)



Hozzávalók:

  • 2kg cukkini meghámozva, fekockázva
  • 2kg befőzőcukor (ami már tartalmazza a pektint)
  • 4 citrom
  • egy darabka gyömbér

Elkészítés:
Először lereszelem a citromok héját és kifacsarom a levüket. A megpucolt és felkockázott cukkinit 2 evőkanál citromlével egy lábasba teszem és főzni kezdem. Egészen addig főzöm, amíg a leve elpárolog, megpuhul, de még nem esik szét. Ekkor hozzáadom a cukrot, a maradék citromlevet és a lereszelt citromhéjat valamint gyömbért. Hagyom, hogy a cukor feloldódjon, valamint, hogy az egész összefőljön, ez kb. még 10-15 percet jelent. Gondosan elmosogatott üvegeket készítek elő, melyeket vízfürdőbe állítok és lassan beléjük kanalazom a lekvárt. Szorosan rájük zárom a fedelet, megvárom míg kihűlnek, majd hűvös, sötét helyre rakom őket ahol idővel szépen összeérnek az ízek.

Puszi, Dóri



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése