2015. február 2., hétfő

Banánpalacsinta

Nagyon el voltam tűnve mostanában, főleg a sulis dolgok miatt, de most újult erővel vágok bele a sütögetésbe és természetesen mindent meg is osztok veletek! :) A most következő recept szerintem sokak kedvence lesz -én imádom-: banános amerikai palacsinta cukor és liszt nélkül, na ugye? :D Tényleg létezik ilyen, higyjétek el, és ráadásul még nagyon finom is, nem azt az "egészséges ízt" hozza, amire alapból számítanánk. Továbi jó dolog, hogy alig kell hozzá valami, hamar elkészül és.... mondtam már, hogy mennyire finom?! :D Mindenképpen próbáljátok ki, egészséges, diétás, isteni! :)



Hozzávalók: (kb. 4db-hoz)

  • 1db érett banán
  • 2 tojásfehérje
  • 2,5 evőkanál zabpehely
  • pár csepp vanília
  • egy pici fahéj
  • a tetejére méz és valamilyen gyümölcs


Elkészítés:
A banánt nagyobb darabokban, a többi hozzávalót úgy ahogy van egy edénybe/tálba rakom, majd botmixerrel addig pürésítem amíg sűrű, tésztaszerű állagot nem kapok. Egy palacsintasütőt kikenek pár csepp olívaolajjal, majd kisebb adagokban kisütöm a palacsintákat. Ha esetleg nem terülne annyira szabályos kör alakúra, akkor egy kanállal nyugodtan rá lehet segíteni és elegyengetni a tetejét. Elég hamar megsül és színt kap, úgyhogy érdemes odafigyelni rá és megfordítani! Ha kisütöttem az összes kis palacsintát mézzel meglocsolom a tetejüket és pár szem áfonyát is szórok rájuk.

Puszi, Dóri




1 megjegyzés:

  1. Az egyik kedvenc desszertem... bár én tojásfehérje nélkül készítem, de így sokkal mutatósabb :D

    VálaszTörlés