2015. március 27., péntek

Banános - csokoládés kuglóf

Még karácsonykor kaptam egy szuper szilikon kuglóf formát, amit azóta szerettem volna kipróbálni, de valahogy sosem került rá sor. Tegnap viszont a gyakorlatról hazaérve ismét rámjött a süthetnék és valahogyan a forma is eszembe jutott, úgyhogy kutattam hozzá egy jó kis receptet a neten. Egy Rama- sütigyáras verzióra esett a választásom, amit azért felturbóztam egy kis étcsokival, -biztos ami biztos- valamint a cukor mennyiségén is csökkentettem benne. Nagyon finom lett egyébként a végeredmény, szerintem megsütöm még máskor is! :)



Hozzávalók:

  • 400g liszt
  • 150g kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • fél csomag sütőpor
  • egy csipet só
  • 5db egész tojás
  • 120g margarin
  • 1dl tej
  • 1db banán
  • 75g étcsokoládé

Elkészítés:
Első lépésként szétválasztom a tojásokat. A fehérjéből a cukor felével kemény habot verek, a sárgáját pedig félreteszem. A banánt kisebb darabokra töröm, hozzáöntöm a tejet és botmixerrel pürésítem. A lisztet összekeverem a sütőporral, egy csipet sóval, és a darabokra vágott étcsokival, majd szintén félrerakom. Gépi habverő segítségével egy tálban kihabosítom a puha margarint a cukor másik felével és a vaníliás cukorral, majd egyesével hozzáadom a tojássárgákat. Erre a lépésre nagyon ügyeljünk, mert ha egyszerre beleborítjuk a sárgáját az összekapja a zsiradékot! Ezután apránként beleöntöm a banánpürét is és simára keverem. A lisztes keveréket is részletekben adom hozzá, közben -ha már túl keménynek érezzük a tésztát- a tojáshabot is bele lehet forgatni, hogy lazítsa, akár felváltva adagolva a liszttel. 
Én szilikon kuglóf formát használtam a sütéshez, de természetesen a hagyományos is megteszi. A szilikonban az a jó, hogy semmilyen kenést-lisztezést nem igényel, míg a másik formánál azért ajánlott. A tésztát beleöntöm a formába, a tetejét egy picit elegyengetem majd belerakom egy tepsibe. 200fokra előmelegített, légkeveréses sütőbe rakom kb. egy órára. Amint a teteje aranybarnára pirul a hőfokot visszaveszem 180, majd 160fokra és tűpróbáig ezen a hőmérsékleten sütöm. Fontos, hogy ellenőrizzük hogyan áll a belseje, de mivel ez egy tömör tészta kicsit tovább kell sütni, hogy belül se maradjon nyers! Ha a tűt kihúzva nincsen rajta tészta akkor készen van! :) Még melegen kiborítom a formából, hagyom kihűlni, majd porcukorral meghintve tálalom.


+tipp: ennél és más kevert tésztás recepteknél is beválik az a módszer, hogy az ízesítőket pl. csokit, kandírozott gyümölcsöket lisztbe forgatva azok nem süllyednek majd le a tészta aljára, ekkor a felületükre tapadt liszt  "össze tud kapaszkodni" a tésztában lévő liszttel és ettől úgy szilárdul meg a tészta, hogy a csoki/gyümölcsök a helyükön maradnak! ;)

Puszi, Dóri




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése