2015. március 3., kedd

Narancsos répatorta

Amikor kitaláltam, hogy répatortát sütök rengeteg receptet átnéztem a neten, Jamie Oliverétől kezdve az egészen noname-ekig, de valahogyan egyik sem volt az igazi. Sok recept olajat írt zsiradékként, vagy rengetegnek találtam benne a cukrot stb. Arra mindenesetre jó volt a kutatás, hogy megfigyeltem a répa és a liszt mennyisége sok esetben egyenlő volt. Ezt vettem kiindulási alapnak, majd megalkottam a saját receptemet, amiben a liszt egy részét darált dióra cseréltem, olaj helyett margarint tettem bele, vegyesen használtam sima és barna cukrot az íze miatt, nem túl nagy mennyiségben, adtam hozzá finom rumos mazsolát és narancshéjat, valamint egy kis fahéjat is. Bevallom őszintén nagyon kíváncsi voltam a végeredményre, reméltem jó lesz és felvágásnál tádámm... szuper volt! Hozta azt amit szerintem egy répatortának hoznia kell: puha és szaftos volt a répától, ami miatt egyébként másnapra sem száradt ki -tovább nem tudom, addigra mind elfogyott- a darált dió is hozzátett ehhez az állaghoz, nem volt túl édes, valamint az ízesítők miatt isteni aromája is volt. Én mindenképpen ajánlom kipróbálásra, egyszerű de nagyszerű! :)



Hozzávalók: a tésztához:

  • 2db egész tojás
  • 50g barnacukor
  • 50g kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 150g margarin
  • rumba áztatott mazsola
  • 200g reszelt sárgarépa
  • 1 narancs reszelt héja
  • 150g liszt
  • 50g darált dió
  • 1 csomag sütőpor
  • 1 teáakanál szódabikarbóna
  • 1 csipet só
  • 1-2 teáakanál fahéj
                    a mázhoz:
  • porcukor
  • 1 narancs reszelt héja
  • 1 narancs kifacsart leve

Elkészítés:
Ennek a tortának az alapja egy roppant egyszerű kevert tészta. Először kihabosítom a margarint a sima és a barnacukorral valamint a vaníliás cukorral, majd egyesével hozzáadom a tojásokat is. Ezután jöhet bele a reszelt sárgarépa és az ízesítők: a rumos mazsola, és a narancshéj. A legvégén a száraz hozzávalókat keverem hozzá, amiket előtte jó alaposan összemixeltem egymással. Ha jól dolgoztunk, akkor egy közepesen lágy masszát kell kapnunk. 
A tésztát sütőpapírral kibélelt tortakarikába öntöm, a tetejét elegyengetem egy kicsit és 180fokra előmelegített, légkeveréses sütőbe rakom sülni. Ugyanúgy mint a piskótáknál, ha a teteje színt kap visszaveszem a hőfokot 160-150fokra. Azt tudni kell, hogy ez egy eléggé tömör, sok nedvességet tartalmazó tészta, úgyhogy viszonylag sokáig kell sülnie, legalább 40-45 percig. A klasszikus tűpróbával ellenőrizhető, hogy készen van e.
Miután kisült kiveszem a formából és hagyom kihűlni. Ha ez megtörtént rácsra rakom, a rács alá pedig egy tálcát vagy tepsit helyezek, így fogom majd leönteni a mázzal. A cukormázhoz egy kisebb tálban kikeverem a narancs levét és reszelt héját a porcukorral. Szándékosan nem írtam mennyiséget a cukorhoz, hiszen ez változó, hogy mennyit vesz fel a folyadék. Mindenképpen szitáljuk át a porcukrot, kisebb adagokban adjuk hozzá, egészen addig amíg egy ilyen sűrűn folyó, de még jól kenhető állagot nem kapunk. Nem kell, hogy olyan sűrű legyen, mint a mézeskalács díszítéséhez használt máz! Ha megvan egyszerűen csak ráöntöm a tetejére és egyenletesen elkenem rajta, úgy, hogy az oldalát is szépen bevonja. 1-2 óra alatt megköt a máz, utána lehet szeletelni.

Puszi, Dóri




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése