2016. július 21., csütörtök

Csokoládétorta

Ez a csokitorta még a hétvégén készült egy szülinapra, ahol mindössze annyi volt a kérés, hogy legyen nagyon-nagyon csokis, mert ez az ünnepelt kedvence. Így a díszítés terén teljesen szabad kezet kaptam, úgyhogy igyekeztem elszakadni a szokásos cukrászdai csokiborítás és krémrózsa párosától. Ehelyett nyakon öntöttem az egész tortát egy finom étcsokoládé ganache-al, úgy, hogy a széleken kissé lefolyjon, majd a tetejét a kertünkből szedett friss szederrel, ribizlivel, mentalevélkékkel valamint egy-két snidling virággal díszítettem.
Őszintén szólva, nekem nagyon tetszett a végeredmény és a torta elkészítését is nagyon élveztem, annak meg különösen örültem, hogy a szülinaposnál és a családjánál is sikert aratott. :)



Hozzávalók:  (egy 22cm-es karikában készült 12 szeletes tortához)
                 
                     a piskótához:

  • 6db egész tojás
  • 120g kristálycukor
  • 100g liszt
  • 20g kakaópor
  • egy csipet só
                   
                    a krémhez:
  • 6db egész tojás
  • 150g kristálycukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 250g étcsokoládé
  • 360g margarin
                   
                     a ganache-hoz:
  • 100g étcsokoládé
  • 100ml cukrozatlan habtejszín
                   
                     a díszítéshez:
  • néhány szem szeder, ribizli, mentalevelek, snidling virág

Elkészítés:
Először a piskótát készítem el, amihez különválasztom a tojások sárgáját és fehérjét. A sárgájához hozzáadom a kristálycukor 1/3-ad részét és robotgéppel alaposan kihabosítom, míg szinte már kifehéredik. A tojásfehérjét a cukor 2/3-ad részével kemény habbá verem. A habból először csak egy-két habkártyányit adok a sárgájás részhez, ezt alaposan eldogozom benne, majd a többit már óvatosan forgatom bele. A lisztet és a kakaóport átszitálom, összekeverem, hozzáadom a csipet sót végül pedig szintén nagyon óvatos mozdulatokkal beleforgatom a habos részbe. A tortakarika alját sütőpapírral körbetekerem, majd beleöntöm a masszát. A tetejét elegyengetem, úgy, hogy középen kicsit alacsonyabban legyen a tészta, így nem fog felpúposodni, hanem szép egyenesre sül. 180fokra előmelegített, légkeveréses sütőben 25-30 perc alatt készre sütöm!
A piskótakészítésről bővebben itt olvashattok! :)
A krémhez az étcsokoládét kisebb darabokra töröm, majd vízgőz felett megolvasztom. A tojásokat egy fém tálban a kristálycukorral és a vaníliás cukorral folyamatos kevergetés mellett szintén vízgőz felett csípősre melegítem, majd levéve egy gépi habverő segítségével kihűlésig habbá verem. A puha margarint kihabosítom és belecsurgatom az olvasztott csokit, majd pedig a habos krémalapot is. Az elkészült krém még elég folyós állagú, de hűtőben rövid idő alatt szépen beköt!
Ha megsült és teljesen kihűlt a kakaós piskóta kiszedem a tortakarikából és 3 egyenlő vastagságú lapra vágom. A legalsó lapot ezután visszahelyezem a karikába és eloszlatom rajta az első réteg krémet, ez nekem most pontosan 350g volt. Majd jöhet a következő piskótalap és a második réteg krém, szintén 350g. Végül a harmadik lapot is ráhelyezem, de fordítva, úgy, hogy a vágott fele legyen felfelé, majd erre egy lehelet-vékony krémet kenek, csak azért hogy ne száradjon ki a piskóta. Alufóliával lefedem és így a karikában egy éjszakán keresztül pihentetem a hűtőben, hogy szépen összekössön és megdermedjen.
Másnap körbevágom a tortát a karika mentén, majd óvatosan leszedem róla. Fogom a maradék krémet és egyenletesen körbekenem vele a torta oldalát és tetejét. Egy picit ismét visszarakom a hűtőbe dermedni.
Közben elkészítem a ganache-t: az étcsokit kisebb darabokra vágom és egy keverőtálba rakom, a tejszínt forrásig melegítem majd ráöntöm a csokoládéra. Egy picit hagyom hogy a csoki elkezdjen a forró tejszíntől megolvadni, majd egy kézi habverő segítségével alaposan elkeverem, amíg egy teljesen sima, selymes krémet nem kapok. Megvárom míg a krém langyosra hűl és már nem olyan folyós és lassan a torta tetejére öntöm, majd egy kenőkés segítségével elegyengetem rajta, úgy hogy a széleken kicsit lefolyjon. 
A torta tetejét a gyümölcsökkel, mentalevelekkel és a virágokkal díszítem ki.

Puszi, Dóri




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése