2016. július 28., csütörtök

Oreo torta

Már nagyon régóta terveztem oreo tortát sütni, így most egy szülinap alkalmából el is készítettem. Az alapötletet Szandi -Sütik Birodalma- receptje adta, amit annyiban módosítottam, hogy beleraktam a tortába egy plusz étcsokoládé ganache réteget, valamint a mascarponés-joghurtos krém helyett én egy sima tejszínhabkrémmel töltöttem. A visszajelzések alapján finom lett és szerintem elég mutatós is a torta, úgyhogy oreo rajongóknak kötelező! ;)



Hozzávalók: (egy 20cm-es karikában készült 12 szeletes tortához)

   
    a brownie alaphoz:

  • 2db egész tojás
  • 150g kristálycukor
  • 75g étcsokoládé
  • 85g margarin
  • 60g liszt
  • 12g kakaópor
  • fél csomag sütőpor
  • egy csipet só
    
    a ganache-hoz:
  • 100g étcsokoládé
  • 100ml habtejszín
  
   az oreo-s krémhez:
  • 170g oreo keksz
  • 500ml habtejszín 
  • egy csomag zselatin habfix expressz
  
   a tetejére:
  • oreo keksz
  • tejszínhab


Elkészítés:
brownie alaphoz kihabosítom a tojásokat a kristálycukorral. Közben vízgőz felett megolvasztom az étcsokoládét és a margarint, majd ha teljesen felolvadtak a habos-tojásos részhez keverem őket.
A száraz hozzávalókat egy tálba szitálom és alaposan elkeverem, majd apránként a csokis masszához adom és óvatos, de határozott mozdulatokkal beleforgatom.
A tortakarikát sütőpapírral bélelem ki, elegyengetem benne a tésztát, majd 175-180fokra előmelegített, légkeveréses sütőben kb. 25perc alatt készre sütöm.
ganachehoz egy kisebb nyeles lábasban forrásig hevítem a tejszínt, majd a keverőtálban lévő, apróbb darabokra tört étcsokoládéra öntöm. Hagyom kb. 5 percig állni, majd teljesen simára keverem. 
Amikor a brownie kihűlt óvatosan kivágom a formából majd visszarakom rá a karikát. A még langyos és folyékony ganache-t a brownie tetejére öntöm és elegyengetem rajta. A hűtőbe rakom, míg a ganache teljesen meg nem dermed.
Az oreo-s krémhez a tejszínt kemény habbá verem, majd beleszórom a habfixet és végül óvatosan beleforgatom a sodrófával összetört kekszet. Ezt mindenki olyan apróra törje, amilyenre szeretné, de szerintem nem rossz ha maradnak benne nagyobb, ropogós darabok. A krémet ezután a karikában lévő alapra halmozom, majd elegyengetem rajta. Érdemes a még sima tejszínhabból félretenni egy kicsit a díszítéshez!
A díszítéshez aprítógépben porrá török néhány kekszet és a morzsával egyenletesen megszórom a torta tetejét. A félretett tejszínhabból egy csillagcsöves nyomózsákból rózsákat nyomok minden egyes szeletre, majd az oreo kekszeket félbevágom és kissé ferdén a halmokra helyezem.

Puszi, Dóri






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése