2014. december 5., péntek

Narancsos karácsonyi keksz

Azóta terveztem már ezt a sütögetést mióta beszereztem ezt a klassz kis 'HomeMade' feliratú sütipecsétet. Még a múlt hétvégén ki is próbáltam, egy nagyon finom narancsos kekszet sütöttem. Sajnos azonban az időjárás miatt   -még az áram is elment...- lehetetlen volt normális képeket készíteni róla, nemsajnos pedig mire észbe kaptam el is fogyott. :) Ezért ma újra megcsináltam a kekszeket, ráadásul egy dupla adagot és mire a fotózáshoz értem még a nap is kisütött! Egyébként ez egy nagyon jó kis keksz alaprecept, tulajdonképpen bármilyen ízesítéssel elkészíthető, ez már csak rajtunk múlik. Én most egy igazi téli-karácsonyi verziót kreáltam, ami szerintem nagyon finom lett, úgyhogy mindenkinek ajánlom az ünnepekre! :)



Hozzávalók:
  • 250g liszt
  • 200g margarin
  • 80g porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • egy csipet só
  • 2 tojássárgája
  • fél citrom reszelt héja
  • fél narancs reszelt héja
  • fél teáskanálnyi mézeskalács fűszerkeverék

Elkészítés:
Az átszitált lisztet elmorzsolom a hideg margarinnal majd a többi hozzávalót is hozzáadom és gyors mozdulatokkal összegyúrom a tésztát. Cipót formázok belőle, folpackba csomagolom és fél órára a hűtőbe teszem pihenni. Ha ez letelt lisztezett munkalapon közepes vastagságúra nyújtom a tésztát, majd egy kör alakú szaggatóval kiszúrom a kekszeket, ezután rányomom a sütipecsétet és voilá, kész a mintázott keksz! :) A kekszeket sütőpapírral bélelt tepsibe teszem, lehet viszonylag szorosan, mert annyira nem nőnek meg, majd 180fokra előmelegített légkeveréses sütőben 10-15 perc alatt készre sütöm őket.

+tipp: Természetesen a pecsét nélkül is elkészíthetőek a kekszek, például némelyik pohár aljával is szuper mintákat varázsolhatunk rájuk! ;)

Puszi, Dóri





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése