2015. május 19., kedd

Gofri

Igazság szerint utálok gofrit sütni, mert mint a palacsintánál ott kell felette állni és egyesével kisütögetni DE! ennek ellenére szerintem nagyon finom és mindig sikere van, csakúgy mint a jó öreg palacsintának. :D Van is egy jó kis receptem hozzá, amit még a keresztanyukámtól kaptam, nekem nagyon bevált, könnyű, habos állagú a tészta és szépen sül a gofrisütőben. Feltétként én a nutellára esküszöm, de természetesen bármilyen lekvárral, pudinggal vagy túrókrémmel megállja a helyét! Próbáljátok ki! :)



Hozzávalók:

  • 250g margarin
  • 100g kristálycukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 6 tojás
  • egy egész citrom reszelt héja
  • fél liter tej
  • 500g liszt
  • egy teáskanál szódabikarbóna

Elkészítés:
Először a puha margarint kihabosítom a kristálycukorral és a vaníliás cukorral, majd egyesével hozzáadom a tojásokat és jó alaposan összedolgozom a masszát. A lisztet átszitálom és összekeverem a szódabikarbónával. Ezt a keveréket a tejjel felváltva adogatom a masszához, amíg mindkettő el nem fogy. Közben persze a citromhéjat is bele lehet keverni. Akkor jó állagú a tészta ha a palacsintatésztánál picit sűrűbb, teljesen egynemű és habos. Ezután a masszát egy enyhén kiolajozott gofrisütőben adagonként kisütöm. 

Puszi, Dóri



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése