2015. május 15., péntek

Bazsalikomos - epres túrópite

Tudom-tudom, nagyon rég nem jelentkeztem már, de mentségemre szóljon, hogy nehéz vizsgákon vagyok túl, ezért volt a nagy csend. :) Egyébként én már nagyon szenvedtem a sütés-megvonástól, de komolyan, még álmodtam is arról, hogy valami finomságot sütök éppen! :D Ma délután készítettem is egy epres túrópitét, amit egy kis bazsalikommal bolondítottam meg. Az eper nagyon jól passzol ezzel a fűszernövénnyel, úgyhogy szerintem érdemes kipróbálni, bár legközelebb bátrabb leszek és kicsit többet is rakok bele, hogy még inkább kijöjjön az íze! :) Egyébként maga a recept Takács Nórától származik, aki egyik videójában készítette el ezt a receptet meggyes változatban. Azóta már sokszor megsütöttem, én nagyon szeretem, mert alig kell hozzá pár alapanyag amiket csak gyorsan összekever az ember, fél óra alatt megsül és már lehet is enni Ja, és finom is, naná! ;)



Hozzávalók:

  • 500g túró
  • 2 egész tojás
  • 5 evőkanál tejföl
  • egy csomag vaníliás pudingpor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 100g kristálycukor
  • egy lime és fél citrom reszelt héja
  • két nagyobb levél bazsalikom
  • néhány szem eper a tetejére

Elkészítés:
A tetejére kerülő gyümölcs kivételével mindent kikeverek egy tálban, majd a masszát egy sütőpapírral bélelt formába öntöm. Az epreket felszeletelem és szépen a pite tetejére pakolom. 180fokra előmelegített, légkeveréses sütőben fél óra alatt szép aranybarnára sül.

Puszi, Dóri 




2 megjegyzés:

  1. Szeretném megkérdezni, hogy mennyi bazsalikom kell bele, mert a receptből kimaradt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban kimaradt, köszönöm, hogy jelezted, javítom! :) Én két nagyobb levéllel tettem bele, de ha legközelebb készítem szerintem többet is rakok bele, hogy picit intenzívebb legyen az íze. Dóri

      Törlés