2016. február 27., szombat

Meggyes diótorta liszt nélkül

Amikor tegnap rámjött a süthetnék kitaláltam, hogy készítek valami almásat, nemsokkal ezután arra is rá kellett jönnöm, hogy nincs is itthon alma... :D Így inkább felütöttem Varga Gábor 'Desszert szerelem' című sütis könyvét, hátha találok benne valamit. Találtam is egy nagyon szuper lisztmentes máktortát, ez adta az ihletet. Mák helyett diós változatban készítettem el és a tésztájába egy jó adag meggyet is kevertem, valamint a tetejét megszórtam még egy kis durvára tört dióval. Nagyon egyszerű kis süti ez, hamar össze is lehet dobni, aki pedig szereti a diót annak telitalálat! Próbáljátok ki Ti is! :)



Hozzávalók: (22cm-es tortaformához)

  • 5db egész tojás
  • 120g margarin
  • 100g porcukor
  • 25g kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • egy csipet só
  • egy csipet fahéj
  • 200g darált dió
  • fél üveg meggybefőtt

Elkészítés:
Első lépésként szétválasztom a tojásokat. A puha margarint egy tálban a porcukorral és a vaníliás cukorral kihabosítom, majd egyesével hozzáadom a tojássárgákat is és azzal is alaposan elkeverem. A tojásfehérjét egy csipet sóval kemény habbá verem, félúton adom hozzá a kristálycukrot. Ezután a margarinos alapba belekeverem a fahéjat és a darált diót, majd fellazítom a masszát egy habkártyányi fehérjehabbal. A maradék habot már óvatosan forgatom bele! A legvégén hozzákeverem a lecsepegtetett meggyet is. A tésztát a tortaformába öntöm, elegyengetem benne és a tetejére még szórok egy-két maréknyi durvára tört diót. 180fokra előmelegített, légkeveréses sütőben 40 percig sütöm úgy, hogy félidőnél 160fokra mérséklem a hőfokot. Szeletelés előtt meg kell várni míg teljesen kihűl a torta, ekkor is ajánlatos óvatosan kiszedni a formából, mert nagyon puha a tésztája! Pici porcukorral meghintve már tálalhatjuk is! :)

Puszi, Dóri



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése