2014. október 15., szerda

Birsalmás kuglóf


Újabb őszi recept, méghozzá ismét egy birsalmás finomság! :) Nemtudom, lehet unjátok már, de én nem tudok betelni vele -ráadásul most kaptunk egy újabb ládával egy kedves ismerősünktől :D -. Ahogyan azt az előző bejegyzésben már kifejtettem bármilyen receptben amiben eredetileg alma szerepel, megállja a helyét ez a gyümölcs is. Most sem volt ez másképp, jött az ötlet, hogy kuglófot kéne sütni, elővettem a már jól bevált almás receptet és hát ez lett belőle... Ennek a sütinek is nagyon őszies az ízvilága a birsalma, a dió és a fahéj miatt, nálunk mindenkinek ízlett, ezt mutatja az is, hogy a fotózáskor már csak a kuglóf egy darabkája állt a rendelkezésemre. :)


Hozzávalók:  a tésztához:

  • 50dkg liszt
  • 10dkg kristálycukor
  • 10dkg margarin
  • 3dl tej
  • 3dkg élesztő
  • fél citrom reszelt héja
  • 4 tojássárgája
  • egy csipet só
                   
                      a töltelékhez:
  • 4-5 db birsalma
  • 4-5 evőkanál kristálycukor
  • 3dkg margarin
  • dió 
  • mazsola
  • fahéj
  • fél citrom reszelt héja

Elkészítés:
Ahhoz, hogy kelt tésztát gyúrhassunk először az élesztőt kell előkészítenünk. Az élesztőt a langyos tejbe morzsolom és a tésztába való kristálycukor kb. felét is hozzáadom, hogy legyen mivel dolgoznia az élesztőnek, majd megvárom míg felfut. A lisztet a maradék cukorral, a citromhéjjal és egy csipet sóval elkeverem, hozzáadom az olvasztott margarint, a felfutott élesztőt és a tojásokat, majd dagasztani kezdem. A tészta akkor lesz igazán jó ha szépen ki van dagasztva, ekkor már könnyen elválik a tál falától és szép cipót tudok belőle formálni. Letakarva meleg helyen a duplájára kelesztem, ez eltarthat 1-2 óráig.
Addig a birsalmát megpucolom, felszeletelem és kisebb darabokra vágom. A kristálycukrot a darabka margarin kíséretében egy serpenyőben melegíteni kezdem, majd ha már szépen felolvadt, megbarnult hozzáadom a birsalmát és jól átforgatom benne, hogy mindenütt ellepje. Ezután ízesítem a dióval, a mazsolával, a citromhéjjal és a fahéjjal. Néhány percig párolom, de nagyon fontos, hogy ne főzzük szét, éppen csak puhuljon egy kicsit meg! Ha elkészült félreteszem picit, hogy langyosra hűljön.
Most jöhet az összeállítás! A megkelt tésztát lisztezett munkalapra borítom és kb. fél cm vastagságúra, téglalap alakúra nyújtom, majd elterítem rajta a tölteléket. Ezután csak simán feltekerem a téglalap hosszabb oldalánál fogva. A kuglóf formát kivajazom, kilisztezem és a tekercset körben beleterítem. Így a formában még egy kicsit kelesztem, de éppen csak addig amíg ellepi a formát. Nézzetek rá sűrűbben, mert bevallom nekem egy kicsit túlkelt. 180fokra előmelegített, légkeveréses sütőbe teszem, majd miután betettem a hőfokot rögtön leveszem 160-150fokra. Ez egy nagyon fontos lépés, ugyanis a kelt tészta nehéz és tömör, és ha nagy hőfokon sütjük a külseje megég belül pedig nyers marad! Kb. egy óra alatt sül meg, az alacsony hőfok ellenére még így is érdemes ránézni, hátha kell rá sütőpapír! Ha elkészült a formában hagyom kihűlni és majd csak utána borítom ki belőle.


Puszi, Dóri





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése