2014. október 27., hétfő

Pókhálós muffin

A következő halloween-i süti elkészítése nagyon egyszerű, alapja egy sima csokoládés muffin, amit én most a CuppCake receptje alapján készítettem el. A különlegessége a díszítésben rejlik, ami azért igényel némi kézügyességet, de szerintem bátran vágjatok bele! :)



Hozzávalók:  -a muffinhoz:

  • 100g liszt
  • 100g margarin
  • 80g porcukor
  • 120g étcsokoládé
  • 4 tojásfehérje
                     -a díszítéshez:
  • étcsokoládé
  • fehércsokoládé

Elkészítés:
Természetesen a muffin alaptésztájával kezdem a sütögetést. Ehhez a puha margarint kikeverem a porcukorral, egészen fehéredésig. Közben az étcsokoládét vízgőz felett megolvasztom és ha már teljesen felolvadt a porcukros margarinhoz adom. Ezután hozzáadom a kimért lisztet, majd a felvert tojásfehérje habot. Amikor a habot keverem a masszához először kb. a negyedével alaposan kikeverem, nem óvatoskodok, így kellően fellazul a tészta, majd a többit már óvatosan forgatom bele.
Egy muffintepsit kibélelek néhány papírkapszlival, majd egy fagyiskanál segítségével -így sokkal könnyebb!- kiadagolom a tásztát a formákba. A muffinokat 180fokra előmelegített, légkeveréses sütőben tűpróbáig sütöm. Ebből a tésztamennyiségből 12db muffin lesz.
Ha már kihűltek a muffinok nekilátok a díszítéshez. Először az olvasztott étcsokoládét oszlatom el a tetejükön, majd az olvasztott fehércsokoládéval megrajzolom a kis pókhálókat is. A rajzoláshoz a fehércsokit egy kicsi, sütőpapírból hajtogatott nyomózsákból nyomom a muffinok tetejére. A nyomózsák hajtogatása nem túl bonyolult, de azért látatlanban én sem tudtam volna megcsinálni, ezért kerestem nektek egy videót ami segít ebben. :) Ha nem szeretnétek a hajtogatással bajlódni akkor egy kisebb nejlonzacskót is használhattok, csak arra figyeljetek, hogy a sarkán csak nagyon pici lyukat vágjatok!

Puszi, Dóri





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése