2014. október 31., péntek

Tiramisu

A halloween-i receptek után jöjjön most valami kevésbé rémisztő finomság, a tiramisu! :) A receptre ami alapján készítem néhány éve találtam rá egy GoodFood magazinban és azóta sem kerestem másikat annyira bevált! Sokszor készítem itthon mert nagyon finom íze van és pofonegyszerű megcsinálni. Azt nem mondom, hogy olcsó édesség -mert a krémsajt és a tejszín általában elég drága-, de nem igényel sok hozzávalót és hosszas konyhában ácsorgást sem, én már rekordidő alatt összedobom! :D Viszont mindenképpen egy nappal előbb kell elkészítenünk, mint ahogy enni szeretnénk, mert a krém puhítja meg a piskótát, és egy éjszaka alatt az ízek is szépen összeérnek benne. Mindenképpen próbáljátok ki! ;)



Hozzávalók:

  • 2 csomag babapiskóta  (2x200g, CUKROZATLAN!)
  • kb. egy bögre kávé
  • 2 doboz mascarpone krémsajt (2x250g)
  • 2 csomag habtejszín (2x250ml)
  • porcukor (ízlés szerint)
  • egy csipet só
  • egy pici sütőrum

Elkészítés:
Először a krémet készítem el, amihez a habtejszínt egy csipet sóval felverem (nem kell kemény habbá verni), majd hozzáadom a mascarponét és tovább keverem. Ezután ízesítem egy kis rummal és ízlés szerint porcukorral.
Előkészítem a kávét (ami lehet rendes főzött vagy akár instant is), a babapiskótát és egy nagyobb kerámiatálat vagy jénait. A babapiskótákat egy mélytányérban egyesével beleforgatom a kávéba majd sorban kibélelem velük a tál alját. Ha megvagyok egy sor piskótával akkor kenek rá egy krémréteget, majd jöhet újra a piskóta majd a krém stb... egészen addig amíg el nem fogynak az alapanyagok. Azért szerintem érdemes előre kitalálnunk, hogy hány réteget szeretnénk, mennyi jön ki a krémből és a babapiskótából, hogy szép egyenletes legyen a süti. Én általában 3réteget csinálok, bár ez nyilván függ a tál méretétől és alakjától is.
Ha elkészültem a rétegzéssel a tetejét meghintem kakaóporral, úgy, hogy mindenhol belepje, majd egy éjszakára a hűtőbe teszem pihenni.

Puszi, Dóri




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése