2015. augusztus 17., hétfő

Birsalmás pite - újratöltve

Már korábban szerepelt a blogon egy -szerintem- nagyon szuper birsalmás-morzsás pite recept. Na ebben a pitében most ugyanaz a fűszeres birskrém van, viszont a diós linzit sima sárga linzire cseréltem, a tetején lévő zabpelyhes morzsa helyett pedig az alaptésztából készítettem egy rácsos díszítést. Szerintem nagyon mutatós lett, meg persze finom is, az meg már csak a ráadás. hogy ez a birskrém a fagyasztóból varázsolódott elő, így a kiengedése után már csak a tészta begyúrása és a süti összerakása volt hátra. Jó, mi? :)



Hozzávalók: a tésztához:

  • 240g liszt
  • 160g margarin
  • 70g porcukor
  • 10g vaníliás cukor
  • egy csipet só
  • fél citrom reszelt héja
  • 2 tojássárgája
                    a krémhez:

  • 1kg birsalma
  • 175g barnacukor
  • fél citrom reszelt héja
  • őrölt fahéj
  • szegfűszeg


Elkészítés:
Először a birspürét készítem el, akár már előző nap is megcsinálhatjuk, a hűtőben eláll. A birsalmákat megpucolom, feldarabolom és mielőtt feltenném főni vízben jól átmosom. Ezután egy nagyobb lábasba rakom, felöntöm annyi vízzel, hogy ellepje, majd ízesítem. Hozzáadom a barnacukrot, a citromhéjat, és néhány darab szegfűszeget. (Érdemes megjegyezni, hogy pontosan hány szemet dobtunk bele, hiszen ezeket a pürésítés előtt majd ki kell szedni!) Lassú tűzön 15-20 percig főzöm, teljesen puhára. Most az sem gond ha kicsit túlfől, hiszen miután kiszedegettem a szegfűszegeket az egészet botmixerrel pürésítem. Ha ezzel megvagyok jön a végleges ízesítés. Szinte biztos, hogy kell bele még barnacukor, hiszen a birsalma elég fanyar. Mindig csak egy-egy plusz kanállal adjunk hozzá és folyamatosan kóstolgassuk, mert az sem jó ha túl édes lesz! Ekkor rakom bele még a fahéjat is, összefőzöm és kész is.
Az omlós tésztához a hideg margarint elmorzsolom az átszitált liszttel, majd hozzáadom a porcukrot, a vaníliás cukrot, a csipet sót, a citromhéjat és a tojássárgákat is. Pár mozdulattal összegyúrom a tésztát, cipót formálok belőle, folpackba csomagolom és legalább egy fél órára a hűtőbe teszem pihenni. 
Ha letelt a fél óra kiveszem a tésztát a hűtőből és kb a 2/3-át lisztezett munkalapon közepes vastagságúra nyújtom. A kinyújtott tésztát a piteformába terítem és belenyomkodom, a lelógó széleket levágom, majd alaposan megszurkálom egy villával. 180fokra előmelegített, légkeveréses sütőben elősütöm a tésztaalapot, éppen csak, hogy egy kis színt kapjon. Ezután kiveszem, beleöntöm a birspürét és elegyengetem benne. Aztán fogom a linzertészta megmaradt 1/3-ad részét, kinyújtom és egy vonalzó valamint egy recés szélű tésztavágó segítségével csíkokat vágok belőle. A csíkokat óvatosan a birspüré tetejéére terítem, úgy, hogy egy rácsos minta rajzolódjon ki a pite tetején. A széleket természetesen levágom, valamint egész tojással alaposan megkenem a csíkokat, hogy majd szép fényesre süljenek. A pitét visszarakom a 180fokos sütőbe egészen addig amíg a teteje aranybarnára nem pirul.

Puszi, Dóri




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése