2015. augusztus 10., hétfő

Kakaós - szilvás kuglóf

Valamelyik nap rám tört a süthetnék, de csak valami gyors finomságot szerettem volna, ami kevés munkával jár. Ekkor láttam meg Danadi oldalán a barackos kuglóf receptjét, ami pont ezt ígérte, így nekiálltam elkészíteni. Kicsit változtattam az ízvilágon, mert volt itthon néhány szem szilva, amihez szinte már kötelező a fahéj, valamint egy kis kakaóport is tettem a tésztába. Azt is el kell még mondjam, hogy ez a kuglóf a tojásfehérjehabos változat, ezzel van lazítva a tészta, ami azért szuper, mert egy hihetetlenül puha és könnyű állagú kuglófot kapunk, próbáljátok ki! :)



Hozzávalók:

  • 180g liszt
  • 20g cukrozatlan, holland kakaópor
  • fél csomag sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 100g kristálycukor
  • 100g barnacukor
  • 5db egész tojás
  • 250g margarin
  • fél citrom reszelt héja
  • egy csipet fahéj
  • egy csipet só
  • pár szem szilva

Elkészítés:
A puha margarint robotgéppel kihabosítom a kétféle cukorral és a vaníliás cukorral, majd hozzáadom a lereszelt citromhéjat is. A tojásokat kettéválasztom és a sárgájákat egyesével a margarinos részbe keverem, alaposan eldolgozom. A lisztet, a kakaóport és a sütőport egy külön tálban kimérem, átszitálom, majd hozzáadom a fahéjat és a csipet sót is és összekeverem. Ezt a lisztes részt részletekben a margarinos részhez keverem, majd a legvégén a felkockázott szilvát is elkeverem benne. A tojásfehérjéből kemény habot verek, majd óvatosan a tésztához forgatom, fellazítom vele. A keveréket egyszerűen csak egy szilikon kuglóf formába öntöm -melyet nem szükséges vajazni/lisztezni/kibélelni- és elegyengetem benne. 180fokra előmelegített, légkeveréses sütőben kb. egy órán keresztül sütöm, de mindenképpen érdemes tűpróbával ellenőrizni! Nem kell megijedni, valóban lassan sül a habos állaga és a lédús szilva miatt! Ha kihűlt szépen ki lehet venni a formából!

Puszi, Dóri



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése