2015. augusztus 13., csütörtök

Cheesecake

Mostanában nagyon felkapott lett az amerikai cheesecake, vagyis a sajttorta. Én is régóta tervezem már, hogy kipróbálom, az egyetlen problémám vele, hogy az eredeti receptben szereplő philadelphia krémsajt mindössze 125grammos kiszerelését aranyárban mérik. Ebbe a sütibe pedig jó sok kell belőle, 500gramm. Aztán valamelyik nap fromJuci oldalán akadtam rá egy mascarponéval készült változatra, ami azért így jóval olcsóbb mulatság, úgyhogy rögtön ki is próbáltam. Nem tudom pontosan milyen ízű az igazi, autentikus 'New York Cheesecake', de egy biztos, ez a változat valami isteni finom, érdemes kipróbálni! :)



Hozzávalók: az alaphoz:

  • egy csomag zabkeksz (215g)
  • 100g margarin
                     a "krémhez":
  • 500g mascarpone
  • 250g tejföl
  • 100g kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 2 evőkanálnyi liszt
  • 3db tojás
  • fél citrom lereszelt héja

Elkészítés:
Először a kekszalapot készítem el. Egy kézi mozsárban vagy aprítógépben összetöröm a kekszeket, a margarint megolvasztom és a kekszmorzsára öntöm. Ekkor már pont olyan állagú lesz, hogy könnyedén bele tudom nyomkodni a tortaforma aljába. Az alapot a hűtőbe teszem pihenni, addig pedig elkészítem a "krémet". Egy nagyobb tálban egyszerűen csak simára keverem a hozzávalókat, majd ráöntöm a keveréket a hűtőből kivett kekszalapra. 150fokra előmelegített, légkeveréses sütőben  50-60 perc alatt készre sütöm a tortát. Én félidőnél letakartam sütőpapírral, hogy a teteje már ne piruljon tovább. A sütőajtót nem érdemes sűrűn nyitogatni és a kész sütit se vegyük ki a sütőből azonnal, különben összeesik! Ha elkészült meg kell várni míg teljesen kihűl, csak ekkor lehet kiszedni a formából. Nagyon jót tesz neki ha egy éjszakát a hűtőben pihen, csak győzzük kivárni! :D Én friss gyümölccsel, szederrel turbóztam fel, de bármit rápakolhattok: eper, karamellszósz, nutella hmm...

Puszi, Dóri



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése