2014. július 11., péntek

Blackberry Pie

Imádom a szedret, és szerencsés helyzetben vagyok, mivel van egy óriási szederbokor a kertünkben. Pont most van a szezonja, így gyorsan sütöttem is belőle valamit. Valamilyen pitét szerettem volna, omlós tésztával, aztán eszembe jutott, hogy van egy receptem, amiben a pite csokis-mascarponés krémmel van töltve. Ezt a krémet vettem alapul, csak az étcsokit fehércsokira cseréltem, megbolondítottam egy kis vaníliával és jól megpakoltam szederrel. Ez lett a végeredmény! :)



Szedres-fehércsokis pite:

Hozzávalók:

az omlós tésztához:

  • 250g liszt
  • 125g puha margarin
  • 2db tojássárgája
  • egy csipet só
  • egy kevés hideg víz

a krémhez:

  • 90g fehércsoki
  • 4dl tejszín (én HuLaLa-t használtam, ami már eleve cukrozott volt, így több cukrot már nem adtam hozzá, de aki sima tejszínt használ az ízlés szerint édesítse)
  • 500g mascarpone
  • vaníliaesszencia

+ sok-sok szeder a tetejére :)


Elkészítés:

Először az omlós tésztát készítem el, hiszen annak hűlési és sütési ideje is van. A tészta összegyúrásánál gyorsan kell dolgoznunk, hogy a margarin ne olvadjon meg a kezünk melegétől! Egy csipet sót adok a liszthez és összemorzsolom a margarinnal, majd a tojássárgákat is hozzáadom. Ha túl száraz a keverék és nem akar összeállni adjunk hozzá egy kevés hideg vizet! Kis cipót formázok belőle és folpackba csomagolom, majd kb. fél órára a hűtőbe teszem pihenni. Ha letelt a fél óra kiveszem és enyhén lisztezett munkalapon nagyjából kör alakúra nyújtom. A piteformát kivajazom és kilisztezem majd óvatosan belefektetem a tésztát. Biztos, hogy lesznek letört részek, meg olyanok amik túllógnak a formán ezekkel szépen ki kell tölteni a réseket, repedéseket....ez amolyan patchwork munka. Ezután ún. vakon sütést végzek. A formában lévő tésztára sütőpapírt terítek és teleszórom szárazbabbal majd 180fokra előmelegített légkeveréses sütőben 30perc alatt megsütöm. Ha elkészült mindenképpen meg kell várni míg kihűl, csak utána lehet tölteni!

A krémhez vízgőz felett 2dl tejszínben megolvasztom a fehércsokit, hozzáadom a vaníliaesszenciát, simára keverem és picit összefőzöm. Egy másik tálban elkezdem felverni a másik 2dl tejszínt és a fehércsokis keveréket szép lassan hozzácsurgatom. Ilyenkor elég híg lesz, ne ilyedjünk meg! Ezután hozzáadom a mascarponét, amitől még folyós, de már jóval krémesebb állagú lesz.

A krémet ezután a már kihűlt tésztába öntöm és a hűtőbe rakom, megvárom míg kicsit megdermed. Végső lépésként pedig jól megpakolom a szederrel és reszelek egy kis citromhéjat a tetejére.

Fontos, hogy felvágni, majd csak másnap lehet rendesen, mert addigra dermed meg teljesen a krém!

Puszi, Dóri





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése