2014. szeptember 12., péntek

Coburg sajttal és karamellizált hagymával

Ismét egy Good Food-os recept következik, méghozzá, ahogyan azt a Focaccia után megfogadtam egy újabb kenyérféle. Szerintem nagyon szuper ez a cikk az újságban, ugyanis egy-egy alapreceptet mutat meg egy barna- és egy fehér kenyértésztára, majd utána ezeket variálja kiflik, zsemlék stb. formájában. Én egy különlegesebb variációt próbáltam most ki, a coburg-ot, ami egy Angliából származó kenyérféle, jellegzetessége, hogy a tetejét bevágják amitől a kenyér sülés közben szinte "kinyílik", így ha kész egy koronához hasonlít az alakja. :) Na most azt el kell mondanom, hogy mivel itt nem simán hanem hagymával, sajttal megpakolva készítettem el  -ugyan be kell vagdosni a tetejét- nem fog annyira kinyílni. Mindenesetre az íze kárpótol ezért, meg egyébként így is jól néz ki...



Hozzávalók:

  • 400g teljes kiőrlésű liszt
  • 100g rétesliszt
  • 1 tasak szárított élesztő (7g)
  • só, ízlés szerint
  • 1 evőkanál puha margarin
  • 4 evőkanál magkeverék (pl.: lenmag, tökmag, napraforgómag)
  • 300ml langyos víz

  • olíva olaj
  • 2 nagy fej vöröshagyma
  • só, bors
  • 1 felvert tojás
  • reszelt trappista sajt

Elkészítés:

Egy tálba kimérem a lisztet (mindkét félét!), az élesztőt, a sót és a magokat, majd hozzáadom a margarint is, amit kicsit elmorzsolok benne. Utána apránként hozzáöntöm a langyos vizet és addig gyúrom a tésztát amíg cipót nem tudok belőle formázni. Ezután kiveszem a cipót a tálból és lisztezett munkalapon tovább dagasztom, akkor jó ha szép, sima felületű és rugalmas. Ha a gyúrással megvagyok visszateszem a cipót a tálba, letakarom egy konyharuhával és egy melegebb pléddel is, majd kb. 45-60 percig kelesztem, amíg kétszeresére nem dagad. 
Amíg kel a tészta elkészítem a feltéteket. Ehhez hosszában felszeletelem a hagymát és egy kis olivaolajon párolni kezdem. Fontos, hogy lassan, kis lángot csináljuk, mert nem megsütni, hanem teljesen puhára párolni, karamellizálni szeretnénk! Amikor már majdnem kész, sózom, borsozom és egy icipici kristálycukrot is teszek rá. 
Most visszatérek a tésztához. A nagy, megkelt cipót elfelezem és két kisebb cipót gyúrok belőle, majd mindkettőt kör alakúra nyújtom, nem túl vékonyra. Ezután sütőpapírral bélelt tepsibe rakom,, bevágom a tetejét 6 cikkre, majd megkenem a felvert tojással. Végső lépésként elterítem rajta a hagymát és megszórom a reszelt sajttal.
A sütésnél több fontos dologra is oda kell figyelnünk:
  • A sütőt légkeveréses módban 210fokra melegítem elő.
  • A sütő aljába egy vízzel teli tepsit rakok, már akkor amikor bekapcsolom. Erre azért van szükség, mert így jó párás lesz bent a levegő, amitől ropogósra sül a kenyér.
  • Amikor berakom a kenyeret rögtön leveszem a hőfokot 180-200fokra.
  • Az eredeti recept kb. 30 percet ír a sütésre, de ennél lehet egy kicsit több idő kell majd, én amikor már szépen megpirult többször is benéztem a kis cipó alá, így tudtam ellenőrizni, hogy még nyers az alja vagy már az is megsült. 
  • Amikor már megpirult a kérge kiveszem a vizes tepsit.
  • A legfontosabb, hogy biztosan kell majd rá sütőpapírt tenni és még így is lesz egy-két kicsit fekete, túlpirult hagymaszál a cipó szélén, de ez ne vegye el senki kedvét, nekem is ilyen lett, hiszen muszáj volt teljesen átsütni. Ha megsült a kenyér, ezeket fogjuk és szedjük le, ennyi az egész! :)
Puszi, Dóri



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése